0
0

۴ استراتژی برای رشد فروشگاه الکترونیکی شما در سال ۲۰۲۱

1749 بازدید
4 Strategies For Growing Your E-Commerce Store In 2021

سال ۲۰۲۰ چیزهای زیادی را در سرتاسر جهان تغییر داده و متأسفانه باعث شده بسیاری از فروشگاه های آجر و ملات از کار بیفتند. با این وجود، در طی این مدت دنیای تجارت الکترونیکی با افزایش محبوبیتی روبرو شده است و پیش بینی می شود که در سال بعد نیز به رشد خود ادامه دهد.

پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۴۰، ۹۵٪ خرید ها توسط تجارت الکترونیک تسهیل می شود. اگر صاحب مشاغل تجارت الکترونیک هوشمند هستید، می دانید که اکنون زمان مناسب رشد فروشگاه و ایجاد نام برای خود است.

در این مقاله چند تاکتیک برای دستیابی به رشد قابل توجه تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۱ ذکر شده است.

 

در سئو با کیفیت سرمایه گذاری کنید

SEO, SEM, Marketing, Digital Marketing, Traffic

بهینه سازی موتور جستجو، معروف به SEO، به روشی مشهور تبدیل شده است که مشاغل از آن برای هدایت بازدید به وب سایت های خود استفاده می کنند. وقتی محتوای وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، Google موقعیت بالاتری به آن می دهد.

استراتژی های SEO معمولاً به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • سئو کلاه سیاه. در این روش، مالک وب سایت، وب سایت خود را فقط برای موتورهای جستجو بهینه می کند و نه برای انسان. بیشتر اوقات، محتوای مورد استفاده برای سئو کلاه سیاه ناخواسته و پر از کلمات کلیدی است که خواندن آن را برای انسان ناخوشایند می کند.
  • سئو کلاه سفید. این روش بسیار بیشتر طول می کشد و شامل ایجاد محتوایی است که برای مخاطبان جالب باشد و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند فراهم می کند. برای اینکه این محتوا برای موتورهای جستجو نیز قابل خواندن باشد، باید از ترکیب دقیق کلمات کلیدی و برچسب ها استفاده کنید.

SEO کلاه سیاه ممکن است در ابتدا جایگاه رده بالایی به شما بدهد، اما Google بسیار هوشمندانه تر از تصور برخی است. به سرعت وب سایت هایی را پیدا می کند که از این روش SEO استفاده می کنند و آنها را مجازات می کند. بنابراین بازدیدکنندگان از محتوای شما نه تنها بیزارند بلکه موقعیت بالایی نیز نخواهید داشت. بنابراین، واضح است که باید از این روش دور باشید.

به جای صدمه زدن به رتبه و اعتبار خود، باید فقط به SEO کلاه سفید بپردازید که در طولانی مدت بسیار مفیدتر برای تجارت شما خواهد بود. با این حال، از آنجا که دستیابی به آن دشوار است و به طور مداوم تغییر می کند، بهتر است یک متخصص SEO تجارت الکترونیک استخدام کنید. به این ترتیب، وب سایت شما با آخرین روند سئو مطابقت خواهد داشت.

 

تعامل در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید

social media

وقتی در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، می توانید فروش و اشتیاق کاربر را در قالب نظرات، پسندیدن ها، اشتراک ها و محتوای تولید شده برای کاربر تقویت کنید. هرچه بیشتر با دنبال کنندگان خود درگیر شوید، احتمال تأثیرگذاری برند خوب بر روی مردم نیز افزایش می یابد.

بهترین راه برای این کار استفاده از نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی است. ویژگی های این ابزار مانند برنامه ریزی راحت تر، صندوق ورودی اجتماعی و … به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید.

تمرکز بر روی محتوا و کسب و کار بسیار مهمتر از تمرکز بر تعداد فالوئرهای شما است، زیرا ۷۱٪ از مشتریانی که تجربه خوبی در شبکه های اجتماعی با یک برند داشته اند احتمالاً آن را به دیگران توصیه می کنند.

مطمئناً، برای اینکه دنبال کنندگانتان با شما درگیر شوند، باید محتوای کاملی را برای آنها تهیه کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای اطمینان از جذاب بودن محتوای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید:

  • تا حد امکان از تصاویر استفاده کنید. دنبال کنندگان شما نمی خواهند دیواری از متن را بخوانند. اگر هدف شما رشد فروشگاه تجارت الکترونیک خود است، همیشه باید قانون “نشان بده، نگو” را دنبال کنید. اگر تصاویر و فیلم هایی ارسال کنید که با مخاطبان شما صحبت می کنند، به احتمال زیاد آنها را با نظرات و اشتراکات سرازیر می کنید و باعث استقبال آنها می شوید.
  • برگزاری مسابقات. یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش مخاطب و افزایش تعامل، برگزاری مسابقات است که دنبال کنندگان برای واجد شرایط بودن پست را دوست دارند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند. سپس، می توانید یک برنده را انتخاب کنید که جایزه دریافت کند، و با دنبال کنندگان جدید پاداش خواهید گرفت.
  • در مورد هشتگ ها هوشمند باشید. هشتگ ها یک روش عالی برای کشف صفحه شما هستند، اما تعداد هشتگهایی که استفاده می کنید بستگی به سیستم عامل شما دارد. به عنوان مثال، هشتگ ها در توییتر و فیس بوک کار زیادی نمی کنند، بنابراین می توانید فقط از یک یا دو مورد استفاده کنید. از طرف دیگر، آنها جذابیت زیادی را در اینستاگرام ایجاد می کنند، بنابراین می توانید از هر کجا بین پنج تا ده هشتگ استفاده کنید.
  • درگیر وقایع کنونی شوید. مصرف کنندگان دوست دارند برند هایشان به همان کارهایی که انجام می دهند اهمیت دهند، بنابراین اگر در مورد رویدادهای فعلی نظر دهید و با مسائل اجتماعی درگیر شوید، احتمالاً بیشتر مورد توجه قرار خواهید گرفت.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن از تلاش های خود در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی، باید پروفایل هایی را در برترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی باز کرده و تعامل آنها را پیگیری کنید.

 

پا به دنیای بازاریابی تأثیرگذار بگذارید

influencer

با رعایت مبحث رسانه های اجتماعی، می توانید با همکاری با افراد تأثیرگذار، برند خود را نیز رشد دهید. این افراد طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و می توانند بر تصمیمات خرید مخاطبانشان تأثیر بگذارند، به همین دلیل بسیاری از مشاغل از طریق آنها محصولات را تبلیغ می کنند.

مطمئناً شما نمی توانید فردی را که در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد انتخاب کنید و برای تبلیغ محصولات خود به آنها پول بدهید. در عوض، شما باید اینفلوئنسری را پیدا کنید که تصویر آن با برند شما همخوانی داشته باشد و دنبال کنندگان آن بیشتر از مخاطبان شما تشکیل شده باشد.

نکته اصلی در بازاریابی تأثیرگذار اصالت است. اگر موفق شوید یک رابطه معتبر با تأثیرگذاری که با آن شریک هستید برقرار کنید و آنها عاشق محصول شما شوند، این برداشت ها برای دنبال کنندگان آنها بسیار کم خواهد شد.

 

از بازاریابی ارجاعی استفاده کنید

referral program, customer, chat

بازاریابی ارجاعی یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی بسیار دست کم گرفته شده است، اما در واقع می تواند به شما کمک کند تجارت خود را بیش از آنچه دیگران تصور می کنند رشد دهید. این دقیقاً مانند دهان به دهان چرخیدن، کار می کند؛ اگر کسی تجارت شما را دوست دارد، می تواند آن را به شخصی که می شناسد توصیه کند.

هنگامی که با سایر تکنیک های بازاریابی مقایسه می شود، بازاریابی ارجاعی بسیار ارزان تر است در حالی که نتایج عالی را همزمان ارائه می دهد. مشتریانی که از طریق بازاریابی ارجاعی دریافت می کنید، ۱۶٪ ارزش طول عمر (LTV) بیشتری نسبت به مشتریان غیر ارجاع شده دارند.

برای استفاده از بازاریابی ارجاعی، فقط در چند مرحله ساده می توانید یک برنامه ارجاع در وب سایت خود ایجاد کنید:

  • بین مشوق های یک طرفه و دوگانه تصمیم بگیرید. مشتریان به شما معرفی نمی شوند مگر اینکه در عوض چیزی به آنها پیشنهاد دهید، به همین دلیل همه برنامه های ارجاع مشوق هایی را ارائه می دهند. شما می توانید انگیزه را فقط به مراجعه یا به ارجاع و مشتری جدید بدهید.
  • مشوقی انتخاب کنید. این مشوق ها عملا می توانند هر چیزی باشند که مشتریان شما برای آنها ارزشمند باشد. اعم از حمل و نقل رایگان، تخفیف ویژه، امتیاز یا کارت های هدیه، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب می کنید که مطمئن هستید مشتریان شما ارزش آن را خواهند داشت. مشوق ها می توانند پولی و غیر پولی باشند.
  • برنامه را تبلیغ کنید. پس از راه اندازی برنامه معرفی، اطمینان حاصل کنید که یافتن آن در وب سایت آسان است و توجه مشتریان خود را به آن جلب می کنید. بنرهایی را برای تبلیغ برنامه تنظیم کنید و مطمئن شوید که در صورت ثبت نام در برنامه، هر ارجاعی چه انگیزه ای برای شما خواهد داشت.
  • برای برخی از مشتریان دعوت نامه ارسال کنید. برخی از مشتریان بیشتر از بقیه برای معرفی به شما معرفی می شوند. افرادی که غالباً از فروشگاه شما خرید می کنند و کسانی که در گذشته نظرات مثبتی بر جای گذاشته اند باید دعوت ویژه ای داشته باشند تا از طریق ایمیل به برنامه ارجاع شما بپیوندند.

 

سخن نهایی

رشد یک تجارت تجارت الکترونیکی می تواند یک کار سخت باشد، زیرا این رقابت شدید است و برند ها برای جلب اعتماد و وفاداری مشتری خود باید کار کنند. با این حال، تا زمانی که از بهترین استراتژی های رشد برای سال ۲۰۲۱ بدانید، سال بعد برای تجارت شما بسیار سودآور خواهد بود.

 

ترجمه و بازنویسی اختصاصی از لرن نیکو / منبع

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://learnniko.ir/?p=1360
سایت متریال فارسی | ابزارهای رایگان متریال برای طراحان و برنامه نویسان
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:
مدیر سایت
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ۴ استراتژی برای رشد فروشگاه الکترونیکی شما در سال ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.